O simplă căutare pe momondo verifică prețurile a sute de site-uri de călătorii în câteva secunde. Indiferent dacă ești în căutare de zboruri, hoteluri, închirieri auto sau altele, cu noi găsești ofertele din întregul internet, afișate în același loc. Compară-ți opțiunile pentru același zbor, hotel sau mașină de închiriat și alege cu cine vrei să rezervi: fie direct cu compania aeriană, hotelul sau agenția de închiriere, fie cu alt site de călătorii.
Prețurile vin direct de la site-urile de călătorii, fără nicio taxă adăugată de momondo. După ce alegi oferta preferată, furnizorul acesteia ne plătește un comision, fie pentru că te-am redirecționat către site-ul lor, fie pentru că te-am ajutat să rezervi cu ei. Acest lucru face din serviciul nostru unul complet gratuit pentru utilizatorii noștri.
O altă metodă prin care câștigăm bani este afișarea pe site-ul nostru a publicității relaționate cu călătoriile. Inclusiv, anumite companii ne plătesc atunci când tu faci click pe un anunț care te interesează.
Nu suntem o agenție de turism, nu vindem bilete de avion, nu facem rezervări și nu gestionăm plățile. După ce selectezi o opțiune de călătorie pentru a rezerva, părăsești site-ul nostru; te rugăm să verifici detaliile și condițiile de pe site-ul de călătorie înainte de a finaliza rezervarea.
Utilizăm sisteme de recomandare pe site-urile noastre pentru a te ajuta să descoperi conținutul care credem că îți va plăcea, prin ponderarea unor factori precum locul în care credem că te afli (pe baza site-ului țării, a monedei selectate, a adresei IP sau al aeroportului pe care l-ai setat), ceea ce ne spui în formularul de căutare (originea, destinația, datele, numărul de oaspeți etc.), prețul ofertelor și popularitatea destinațiilor sau a ofertelor și, uneori, veniturile noastre preconizate. Fiecare factor poate fi mai important (sau mai puțin important) în diferite cazuri, în funcție de ceea ce considerăm că este cel mai probabil să producă conținut relevant pentru tine.
De exemplu, pe paginile noastre de destinație, vei găsi o serie de sisteme de recomandare, inclusiv:
„Compară cu [marca noastră]”: Alte site-uri pe care le poți folosi pentru a căuta călătorii, recomandate pe baza originii/destinației călătoriei și a veniturilor preconizate pentru noi.
„Explorează lumea din”: Destinații spre care ai dori să călătorești din locația ta actuală, pe baza aeroportului de origine sau de domiciliu, a datelor de căutare, a prețurilor zborurilor către și a popularității destinațiilor.
„Hop on, hop off”: Destinații spre care poți zbura fără escală, în funcție de aeroportul de origine sau de domiciliu, de rutele fără escală disponibile de acolo în următoarea lună și de popularitatea acestor destinații.
“Cazări în apropiere de tine”: Cazări ieftine în zona ta sau destinație.
„Descoperă o varietate de sejururi”: Cazări în zona sau destinația ta, grupate pe tipuri de proprietăți.
„Hoteluri preferate din întreaga lume”: Hoteluri pe care ai putea dori să le vizitezi, într-o rotație extrasă dintr-o listă curatoriată manual.
„Plimbare cu mașina în”: Mașini de închiriat ieftine grupate pe categorii de mașini, în funcție de destinația și datele de căutare.
„Lista ta de dorințe începe aici”: Destinații pe care ai putea dori să le salvezi în lista de dorințe, în funcție de aeroportul de origine sau de domiciliu și de popularitatea destinațiilor de acolo.
„Descoperă” îți permite să cauți destinații de zbor în funcție de buget și durată, în mod implicit pe baza ofertelor ieftine găsite de alți utilizatori și clasificate în funcție de preț.
„Asistentul momondo” îți permite să folosești o solicitare AI pentru a cere zboruri care corespund anumitor criterii, iar acesta va compara textul liber pe care l-ai introdus cu filtrele disponibile și va aplica aceste filtre.
„Filtrele recomandate” îți vor recomanda filtre personalizate pe baza comportamentului tău de utilizator din trecut și/sau a contextului locațiilor căutate, precum și a parametrilor de căutare (de ex. datele, numărul de pasageri, clasa de cabină); aceasta ar putea include, de asemenea, filtrele populare pentru o anumită locație, pe baza utilizării pe site-urile noastre, deoarece credem că utilizatorii ar putea dori să reutilizeze anumite filtre în funcție de preferințele lor pentru mai multe căutări în cadrul unei verticale.
Rezultatele căutării noastre de călătorii sunt, de asemenea, un sistem de recomandare, așa că te rugăm să verifici opțiunile de clasament de mai jos pentru fiecare categorie:
Doar pentru că o ofertă este ieftină nu înseamnă că este neapărat cea mai bună. Astfel, în mod implicit, zborurile sunt clasificate pentru a-ți oferi cel mai bun compromis între preț și comoditate, pe baza unor factori precum durata, prețul, distanța dintre origine și destinație, numărul de călători și modul în care ai început căutarea, aplicând în același timp o logică de diversificare a rezultatelor pentru a-ți oferi o gamă de companii aeriene și opțiuni în funcție de ora zilei. Importanța relativă a factorului este specifică fiecărui set de rezultate de căutare, de exemplu prețul va fi mai puțin relevant dacă zborul cel mai ieftin este doar puțin mai ieftin, dar mult mai lung decât cel mai rapid. Considerăm că acești parametri și ponderea lor contribuie la afișarea unor rezultate de căutare mai relevante pentru utilizatori, deoarece economiile realizate la cea mai ieftină opțiune de zbor pot să nu justifice problemele pe care le implică, cum ar fi o escală lungă.
Uneori, același zbor va fi disponibil pe mai multe site-uri ale furnizorilor. Vom evidenția cel mai ieftin furnizor, iar ordonarea celorlalte opțiuni de rezervare se va baza în principal pe rata de clic și costul pe clic. În caz de paritate de preț între mai multe opțiuni de rezervare pentru același zbor, ordonarea opțiunilor de rezervare se va baza în principal pe rata de clic și pe costul pe clic. Uneori judecăm și calitatea serviciului pe care îl primești de pe site-ul unui furnizor. Vom evidenția aspecte precum taxele de rezervare sau de bagaje ale unui furnizor, astfel încât, atunci când compari opțiunile tale, să folosești prețul total. Iar dacă un furnizor nu este sincer în ceea ce privește comisioanele sale, ceea ce face ca prețurile sale să fie mai puțin clare, vom avea tendința de a nu-l recomanda.
Afișăm oferte din mai multe surse diferite, inclusiv companii aeriene, agregatori, sisteme globale de distribuție, companii de gestionare a călătoriilor, agenții de turism online; dar, cu toate acestea, este posibil ca rezultatele noastre să nu reflecte întotdeauna toate ofertele disponibile.
Cauți cel mai mic preț? Cu noi îl poți găsi. Ordonarea noastră în funcție de preț îți oferă acces rapid la cea mai ieftină și/sau cea mai scumpă ofertă. Călătoria ta, regulile tale. Sortarea prețurilor îți oferă acces rapid la cele mai ieftine și/sau cele mai scumpe oferte – este călătoria ta, deci depinde de tine.
Câteodată, aceeași ofertă poate fi disponibilă pe site-urile mai multor furnizori. Toți acești furnizori sunt afișați pentru ca tu să poți alege, dar evidențiem un singur furnizor principal în baza a mai multor factori, precum popularitatea și ratingul. De asemenea, furnizorii pot fi evidențiați dacă plătesc mai mult pentru clickurile pe care le obțin.
Utilizăm algoritmi interni pentru a clasifica rezultatele proprietăților, precum și pentru a sorta furnizorii de opțiuni de rezervare în cadrul unui anumit rezultat. Pentru simplitate vizuală, rotunjim întotdeauna prețul la următorul număr întreg.
Pentru clasificarea rezultatelor proprietăților: în mod implicit, rezultatele sunt clasificate în funcție de algoritmul nostru „Recomandat”, care se bazează pe câțiva parametri cheie: preț, evaluări ale oaspeților și popularitate (măsurată în clicuri). Importanța relativă a parametrilor este specifică fiecărui set de rezultate de căutare, de exemplu, prețul va fi mai puțin relevant în cazul în care diferența de preț este foarte mică. De asemenea, luăm în considerare și potențialul mediu de venituri pentru noi din fiecare rezultat hotelier. Considerăm că acești parametri dau prioritate celor mai relevante rezultate pentru utilizatori, îmbunătățind în același timp veniturile noastre. Utilizăm parametri suplimentari, cum ar fi distanța față de centrul orașului și numărul de stele, pe care îi considerăm mai puțin relevanți și, prin urmare, le atribuim o pondere mai mică. De asemenea, poți sorta rezultatele în funcție de preț, clasa hotelului, scorul de evaluare și distanță (de la destinația căutată).
Uneori, aceeași ofertă va fi disponibilă pe mai multe site-uri ale furnizorilor. Evidențiem un furnizor principal pe baza unor factori cum ar fi prețul furnizorului în comparație cu cel mai ieftin preț și potențialul mediu de venit pentru noi din fiecare rezultat al hotelului, adică o ofertă poate fi clasată mai sus dacă remunerația noastră preconizată este mai mare, dar nu și dacă este substanțial mai scumpă decât celelalte oferte. Algoritmii noștri pot ascunde una sau mai multe oferte în cazul în care acestea nu sunt cele mai ieftine și afectează monetizarea noastră sau a partenerului nostru. Considerăm că acești parametri asigură un echilibru între relevanța rezultatelor pentru utilizatori și îmbunătățirea veniturilor noastre. În cadrul unei liste de hoteluri, dacă cea mai ieftină ofertă nu este afișată deasupra butonului „Vezi oferta” sau „Selectează”, o poți vedea căutând prețul evidențiat în verde Comanda favorizează ofertele private dacă utilizatorul este conectat.
Cauți cel mai mic preț? Cu noi îl poți găsi. Ordonarea noastră în funcție de preț îți oferă acces rapid la cea mai ieftină și/sau cea mai scumpă ofertă. Călătoria ta, regulile tale. Sortarea prețurilor îți oferă acces rapid la cele mai ieftine și/sau cele mai scumpe oferte – este călătoria ta, deci depinde de tine.
Sortimentul „Recomandat” pentru închirierea de mașini este prioritizat în principal în funcție de preț, potențialul de venituri pentru noi, popularitatea generală a clicurilor și popularitatea diferitelor clase de mașini în fiecare destinație de preluare (de exemplu SUV-urile sunt mai populare decât în mod normal la această locație de preluare). Pentru unele locații, luăm în considerare și scorul de recenzii al fiecărei agenții de închiriere. Importanța relativă a factorului este specifică fiecărui set de rezultate de căutare.
Uneori, aceeași ofertă va fi disponibilă pe mai multe site-uri ale furnizorilor. Punem în evidență un furnizor principal pe baza unor factori precum popularitatea sau evaluările clienților. Furnizorii pot deveni, de asemenea, evidențiați dacă plătesc mai mult pentru clicurile pe care le primesc. Algoritmii noștri pot ascunde una sau mai multe oferte în cazul în care acestea nu sunt cele mai ieftine și afectează monetizarea noastră sau a partenerului nostru. Considerăm că acești parametri asigură un echilibru între relevanța rezultatelor pentru utilizatori și îmbunătățirea veniturilor noastre. În cadrul unei liste de mașini, dacă cea mai ieftină ofertă nu este afișată deasupra butonului „Vezi oferta” sau „Selectează”, o poți vedea căutând prețul evidențiat în verde.
Rezultatul implicit de sortare „Recomandat” pentru pachete se bazează în principal pe preț, pe evaluarea hotelului de către oaspeți și pe popularitatea acestuia (măsurată în clicuri). De asemenea, luăm în considerare și potențialul mediu de venituri pentru noi din rezultatele fiecărui pachet. Considerăm că acești parametri dau prioritate celor mai relevante rezultate pentru utilizatori, îmbunătățind în același timp veniturile noastre.
În cadrul unei liste de pachete, ne ordonăm rezultatele pe baza unui algoritm intern care echilibrează prețurile și potențialul nostru de venituri pentru rezultatele afișate.
Am sortat rezultatele pentru trenuri și autobuze în funcție de ora plecării pentru a te ajuta să găsești exact ruta care se potrivește programului tău.
Cauți cel mai mic preț? Cu noi îl poți găsi. Ordonarea noastră în funcție de preț îți oferă acces rapid la cea mai ieftină și/sau cea mai scumpă ofertă. Călătoria ta, regulile tale.
Prețurile noastre pentru trenuri și autobuze includ uneori taxe și impozite obligatorii, în funcție de localitate. Verifică dacă există taxe suplimentare. Este posibil ca unii parteneri să perceapă o taxă suplimentară pentru servicii, o taxă pentru bagaje suplimentare sau o taxă pentru anumite metode de plată.
Căutăm simultan prin sute de site-uri de călătorii, ale companiilor aeriene, de închirieri de mașini sau hoteliere pentru a-ți afișa opțiunile întregului internet. Deși facem tot ce putem pentru a-ți aduce cea mai precisă și mai actualizată informație, există uneori imprecizii. Câteodată, acestea se datorează faptului că site-ul furnizor nu și-a actualizat inventarul pe care ni-l oferă, că nu s-a conectat corespunzător la site-ul nostru sau poate că alt călător a rezervat deja oferta respectivă. Acest ultim scenariu se datorează faptului că trecem rezultatele în memoria cache pentru a menține viteza ridicată a site-ului. De exemplu, dacă un alt călător a realizat aceeași căutare ca și tine, în același minut, atunci, cel mai probabil, vă vom afișa amândurora aceleași rezultate. În cele din urmă, site-ul furnizor ar trebui să ne ofere un inventar actualizat la fiecare 24 de ore. Deși căutăm prin cât de multe site-uri ne este cu putință, nu putem totuși căuta prin toate. Există, de asemenea, cazuri în care nu afișăm rezultatele anumitor furnizori din motive tehnice, comerciale sau, pur și simplu, pentru că observăm că au un impact negativ asupra nivelului de satisfacție al utilizatorilor.
Recenzile apar pe site-ul nostru în câteva moduri. Afișăm recenzii și revizuirea scorurilor de pe alte site-uri de turism bine cunoscute. De asemenea, afișăm recenzii de la utilizatorii care au făcut o rezervare prin intermediul platformei noastre în timp ce s-au conectat sau care ne-au trimis itinerariul lor (aflați mai multe despre Trips aici).).
Pe site-ul nostru, colectăm și afișăm recenzii în câteva moduri diferite.
Pentru zboruri și mașini, afișăm recenzii colectate direct de la clienții noștri care au o rezervare confirmată, în timp ce pentru sejururi, afișăm recenzii atât de la clienții noștri, cât și de pe site-urile partenere. Pentru recenziile colectate direct de la utilizatorii KAYAK, doar utilizatorii care au un cont KAYAK și sunt de acord să primească e-mailuri de la noi sunt contactați și li se cere să ofere o recenzie. De asemenea, clienții pot lăsa recenzii direct pe platforma noastră Trips.
Clientul va fi contactat numai după ce rezervarea a fost încheiată, ceea ce garantează că recenziile noastre conțin cunoștințe de primă mână și reflectă experiența personală a clientului. Pentru zboruri și mașini, utilizatorul selectează un rating de la „slab” la „excelent”. Apoi, noi convertim acest lucru într-un rating numeric pe o scară de la 1 la 10 și îl atașăm la o recenzie calitativă (dacă este furnizată) pentru a facilita compararea și evaluarea. Metoda noastră elimină recenziile false sau aprobările din rețelele de socializare și, în schimb, se bazează pe clienți verificați pentru a oferi recenzii autentice. Pentru recenziile despre cazări, scorurile noastre sunt calculate prin media dintre recenziile pe care le colectăm și cele colectate de partenerii noștri.
Toate recenziile sunt publicate după ce se efectuează verificări automate ale profanării. Indiferent dacă sunt pozitive sau negative, nu vom afișa sau vom elimina recenziile care încalcă liniile noastre directoare sau termenii furnizorilor de recenzii, similar cu Condițiile de utilizare, inclusiv recenziile care includ sau se referă la (printre altele):
Și pentru a ne asigura că recenziile sunt încă relevante, este posibil să nu mai afișăm recenziile după ce acestea au o vechime de trei ani – sau dacă a avut loc o schimbare de proprietar sau o altă schimbare majoră, cum ar fi o renovare.
De asemenea, le putem cere utilizatorilor să trimită sfaturi de călătorie. Aceste sfaturi sunt evaluate prin mijloace automate și nu vor fi publicate dacă nu sunt considerate suficient de utile.
De asemenea, vom elimina conținutul ilegal și recenziile care nu respectă cele de mai sus după o revizuire manuală de către echipa noastră de moderare a conținutului, pe baza unei notificări trimise prin intermediul formularului feedback.
În cazul în care decizia noastră de a elimina conținutul poate fi contestată în conformitate cu articolul 20 din Regulamentul (UE) 2022/2065, vom furniza o declarație de motivare a deciziei noastre și informații privind modalitatea de depunere a unei plângeri împotriva acestei decizii Orice reclamație va fi analizată manual de către echipa noastră de moderare a conținutului în funcție de orientările noastre privind conținutul, iar rezultatul analizei va fi notificat reclamantului.
În cazul în care se constată că un destinatar al serviciului furnizează în mod frecvent conținut vădit ilegal sau că cineva trimite frecvent notificări sau plângeri care sunt vădit nefondate, astfel cum se prevede la articolul 23 din DSA, atunci vom analiza problema în conformitate cu articolul 23 alineatul (3) din DSA și, dacă se confirmă repetarea infracțiunii, vom emite un avertisment persoanei în cauză, respectiv o vom suspenda după un avertisment prealabil. În acest moment, nu avem în vedere apariția unor astfel de cazuri și vom oferi exemple de fapte și circumstanțe pe care le luăm în considerare atunci când evaluăm dacă un anumit comportament constituie o utilizare abuzivă și durata suspendării, dacă și când vom vedea astfel de cazuri.
Avem parteneriate contractuale cu majoritatea celor peste 700 de site-uri furnizoare care pot fi văzute în rezultatele noastre. Dacă ești o companie interesată să lucreze cu noi, consultă pagina noastră Contact parteneri.
Compania noastră face parte din grupul Booking Holdings Inc., ce include și alte site-uri de călătorii și petrecere a timpului liber, precum Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Rentalcars.com și Opentable.com.
Operăm, de asemenea, un portofoliu de mărci de metasearch, inclusiv KAYAK, SWOODOO, checkfelix, momondo, Cheapflights, HotelsCombined și Mundi.